Jak wybrać idealne miejsce na biuro? Podpowiadamy!

Wybór odpowiedniego lokalu na biuro nie jest prosty. Od tego, gdzie będzie mieścić się siedziba naszego przedsiębiorstwa zależy naprawdę wiele – od komfortu pracy, przez reputację firmy, po pomyślność jej działania. Warto zatem dobrze przemyśleć decyzję uwzględniając wszystkie za i przeciw.

Jeśli szukasz odpowiedniego lokalu na biuro, lecz nie wiesz jaką powierzchnię biurową wybrać koniecznie przeczytaj poniższy artykuł. Znajdziesz w nim wskazówki i porady, na co zwrócić szczególną uwagę wybierając lokal do wynajęcia. Mamy nadzieję, że lektura tekstu ułatwi Ci podjęcie decyzji!

Lokalizacja i łatwy dojazd

Jednym z podstawowych aspektów, na które trzeba zwrócić uwagę wybierając lokal do wynajęcia na biuro jest jego lokalizacja. Generalnie im bliżej centrum miasta tym lepiej. Dobrym wyborem są również dzielnice cieszące się dużym poważaniem w opinii osób je zamieszkujących.

Kwestia ta jest szczególnie ważna i w znaczącym stopniu wpływa na efektywność pracy przedsiębiorstwa. Po pierwsze, odpowiednia lokalizacja sprzyja renomie firmy i buduje w oczach kontrahentów pozytywną opinię o niej. Po drugie dobra lokalizacja to także dobry dojazd, zarówno środkami komunikacji publicznej, jak i prywatnym autem. Z kolei, po trzecie w centrum miasta znajduje się wiele placówek gastronomicznych, do których można wstąpić w porze obiadowej i przekąsić szybki lunch.

Stan techniczny budynku

Wybierając lokal na biuro warto pamiętać, że istotny jest nie tylko sam wygląd powierzchni biurowej, lecz także stan techniczny całego budynku. Dlatego też w trakcie oględzin zaleca się sprawdzić czy w budynku jest winda oraz sprawnie działająca klimatyzacja. To szczególnie ważne zwłaszcza latem, gdy warunki atmosferyczne nie są sprzyjające. Co więcej, warto zapoznać się z wszelkimi systemami alarmowymi, drogą ewakuacyjną, zabezpieczeniami przeciwpożarowymi, itp. Systemy te, choć nie są użytkowane na co dzień, w sytuacji kryzysowej muszą działać bezbłędnie. Biorąc pod uwagę fakt, że w biurach przechowuje się cenną dokumentację techniczną oraz drogi sprzęt komputerowy, warto także zainteresować się, czy w biurowcu jest ochrona. Co więcej, należy obiektywnie spojrzeć na rozmieszczenie pomieszczeń, szerokość korytarzy i łatwość przemieszczania się po budynku. Szczególnie gdy planowany jest remont przestrzeni biurowej aspekt ten jest niezwykle ważny.

Infrastruktura budynku

Na komfort pracy w biurze duży wpływ ma jego infrastruktura. Dlatego też poszukując biura na wynajem należy upewnić się czy ma ono dostęp do Internetu, a jeśli nie to czy jego założenie stanowi problem. Ponadto, warto sprawdzić, czy z biurowca mogą korzystać osoby niepełnosprawne, tzn. czy posiada on rampę, windę i odpowiednio szerokie przejścia. Istotną kwestią jest również parking, dlatego warto skontrolować czy w budynku jest garaż podziemny lub czy przynależą do niego prywatne miejsca postojowe. Jeśli warunek ten nie jest spełniony należy rozejrzeć się po okolicy i sprawdzić czy pracownicy i kontrahenci dojeżdżający własnymi samochodami nie będą mieli problemów z ich zaparkowaniem.

Powierzchnia lokalu

Kolejną kwestią, której nie należy lekceważyć decydując się na wynajem biura jest powierzchnia użytkowa lokalu. W zależności od charakteru prowadzonej działalności, liczby pracowników i innych aspektów, takich jak np. częstotliwość przyjmowania klientów w biurze lub prognozowany rozwój firmy wymagana wielkość biura może być różna. Powszechnie uznaje się, że dla każdego pracownika należy przeznaczyć ok. 5m2 powierzchni. Metraż ten jest gwarancją komfortowej pracy i efektywności. Do tego należy doliczyć przestrzeń na pomieszczenia socjalne oraz powierzchnię na pokoje, w których będą przyjmowani klienci.

Koszt wynajmu i opłaty dodatkowe

Ostatnim, lecz wcale nie najmniej ważny aspektem, który trzeba uwzględnić decydując się na wynajem lokalu użytkowego jest jego cena. Przed podpisaniem umowy należy sprawdzić ile wynosi średni koszt najmu w danej miejscowości w przeliczeniu na jeden metr kwadratowy i porównać go z oczekiwaniami wynajmującego. Informacje na ten temat bez trudu można znaleźć w Internecie. Co więcej, należy dokładnie ustalić jakich kosztów dodatkowych można spodziewać się w trakcie obowiązywania umowy (np. ogrzewanie, Internet) oraz ile trzeba będzie zapłacić za ewentualny remont.

Sprawdź biura do wynajęcia w biurowcu Bystra – Poznań Starołęka na https://www.biurowiecbystra.pl/