Czy można poprawić komfort pracy w biurze?

Zdecydowana większość osób pracujących przy biurku spędza lwią część swojego życia w biurze. Wydaje się, że z tej racji praca biurowa posiada wiele udogodnień zwiększających komfort pracy. Okazuje się jednak, że rzeczywistość przedstawia się zgoła inaczej, a wiele przestrzeni biurowych jest mocno niekomfortowa. Dzięki kilku niewielkim zmianom można jednak znacznie poprawić ten stan rzeczy. Przedstawimy kilka pomysłów, jak uprzyjemnić Twoje miejsce pracy.

Meble dostosowane do Twoich potrzeb

Wysokiej jakości meble biurowe to jedno z najważniejszych elementów wyposażenia miejsca pracy w biurze zwiększające jego komfort. W ciągu ostatnich lat wiele uwagi poświęcono na opracowywaniu bardziej ergonomicznych rozwiązań biurowych. W konsekwencji doprowadziło to do istotnych ulepszeń funkcjonalnych w meblach biurowych. Współczesne meble potrafią “dopasować się” do indywidualnych preferencji użytkownika i przestrzeni w jakiej on pracuje.

Spersonalizowane biurka

Bardzo wygodnym rozwiązaniem są biurka z elektryczną regulacją wysokości blatu. Jest to usprawnienie, które doskonale sprawdzi się w każdym biurze. Dzięki płynnej regulacji umożliwiają nie tylko dopasowanie wysokości do indywidualnych preferencji, ale również  łatwe przejście z pozycji siedzącej do stojącej w zależności od potrzeby. Można więc zmieniać swoją pozycję w ciągu dnia zmniejszając obciążenia kręgosłupa i negatywne konsekwencje spędzania dużej ilości czasu w niezdrowej pozycji siedzącej.

Współcześnie na rynku dostępnych jest wiele różnych biurek kształtowych. Specjalnie wyprofilowany blat w sposób znaczący zwiększa komfort pracy w porównaniu z tradycyjnym biurkiem. Dzięki częściowo wysuniętemu blatowi z jednej strony, zapewniony jest znacznie większy dostęp do powierzchni biurka.

Również godnym rozważenia rozwiązaniem są szerokie i wygodne biurka kątowe. Dzięki swej budowie gwarantują komfort pracy zarówno w biurze jak i w domu.

Nowoczesny design i ergonomiczność krzesła biurowego

Ergonomiczne krzesło biurowe ma równie duże znaczenie jak biurko z elektryczną regulacją wysokości. Jest to element naszego miejsca pracy, który chyba w największym stopniu wpływa na komfort osobisty. Dobre krzesło biurowe powinno być regulowane. Powinno również zapewniać wsparcie dla ramion i pleców oraz posiadać wygodne siedzisko. Oczywiście wygląd i kolorystyka ma również znaczenie, gdyż zaspokaja nasze poczucie estetyki.

Akcesoria poprawiające ergonomię

Nawet jeśli z jakichś powodów nie można mieć mebli idealnie dopasowanych, to można tą niedogodność znacznie zniwelować stosując ergonomiczne akcesoria biurowe. Zostały one tak zaprojektowane, aby podnieść komfort pracy mimo, że podstawowe meble nie są dopasowane do Twoich preferencji. Z pomocą spieszą nam podstawki pod laptopa i regulowane uchwyty do monitorów, które zapewniają możliwość pełnego dopasowania ekranu do indywidualnych potrzeb. W łatwy sposób możemy zsynchronizować miejsce pracy z pozycją naszego ciała, krzesła i biurka. Warto również zadbać o detale jak dobra klawiatura do pisania i ergonomiczna mysz komputerowa. Akcesoria te, mimo iż wydają się nieistotne, to zapewnią komfort przez cały dzień podczas korzystania z komputera.

Klimat panujący w pomieszczeniu biurowym

Na klimat wewnątrz budynku i w samym pomieszczeniu biurowym ma wpływ szereg czynników, które przekładają się zarówno na nasze zdrowie jak i komfort przebywania i pracy. 

Temperatura

Zwykle w pomieszczeniach biurowych utrzymywana jest stała temperatura. W zależności jednak od indywidualnych preferencji może okazać się, że komuś jest zawsze trochę za gorąco lub trochę za zimno. Można ten problem rozwiązać dzięki dodatkowym systemom ogrzewania i chłodzenia biurka przy pomocy osobistego grzejnika biurkowego.

Oświetlenie

Najlepsze jest oczywiście naturalne światło słoneczne. Duże okna i witryny balkonowe zapewniają dużą ilość promieni słonecznych, jednak w okresie późna jesień-zima-wczesna wiosna niezbędne jest zastosowanie sztucznych źródeł światła. W związku z tym warto wybierać żarówki o naturalnej, ciepłej barwie, która będzie zbliżona do tej, jaką ma światło emitowane przez słońce. Bywa, że sufitowe oświetlenie, które jest powszechnie stosowane w pomieszczeniach biurowych nie zapewnia wystarczającego światła do pracy. W takim wypadku warto uzupełnić je dodatkowym oświetleniem biurka.