Czego nie może zabraknąć w biurze? Podpowiadamy!

Miejsce pracy, jakim jest biuro to często nasz drugi dom. To w nim spędzamy długie godziny każdego dnia, spożywamy posiłki, poznajemy nowych ludzi, rozwijamy swoje umiejętności i spełniamy się zawodowo. Nic więc dziwnego, że wielu z nas oczekuje od biur funkcjonalności, ergonomiczności i przyjaznej atmosfery. Jak jednak urządzić przestrzeń w biurze, aby sprostać tym oczekiwaniom?

Wynająłeś nowe biuro dla swojego przedsiębiorstwa i zastanawiasz się czego nie może w nim zabraknąć? A może chcesz podnieść komfort osób pracujących w już istniejącej placówce? Niezależnie od tego z jakiej przyczyny szukasz wskazówek dotyczących wyposażenia biur koniecznie przeczytaj poniższy artykuł! Opisaliśmy w nim pięć grup najważniejszych przedmiotów, bez których trudno obyć się w miejscu pracy. Mamy nadzieję, że nasze wskazówki okażą się pomocne i ułatwią Ci urządzenie biura! Przyjemnej lektury!

Ergonomiczne meble biurowe

Do podstawowych elementów wyposażenia biura między innymi należą ergonomiczne meble biurowe, takie jak np. krzesła obrotowe, biurka i lada recepcyjna. Ich zastosowanie jest niezbędne z punktu widzenia zdrowia i higieny pracy oraz w znaczącym stopniu wpływa na komfort pracowników. Dlatego też nie należy bagatelizować kwestii wyboru mebli, lecz przeciwnie powinniśmy dobrze przemyśleć decyzję jakie meble wybrać i zainwestować w wysokiej jakości wyposażenie. Warto zwrócić uwagę m.in. na fakt czy fotele biurowe, które kupujemy zostały wyposażone w możliwość regulacji kąta nachylenia oparcia oraz możliwość zmiany wysokości siedziska, podłokietników i zagłówka. Ważne jest również, aby biurka dla pracowników były wyposażone w regulację wysokości.

Oświetlenie

Kolejnym czynnikiem, na który powinniśmy zwrócić uwagę zastanawiając się jak urządzić biuro jest oświetlenie. Wpływa ono nie tylko na zdrowie i jakość pracy osób zatrudnionych w placówce, lecz również na ich nastrój i efektywność. Dlatego też warto poświęcić chwilę kwestii oświetlenia i zadbać o to, aby w pomieszczeniach biura było wystarczająco jasno, światło miało odpowiednią barwę i było możliwie rozproszone. Nie zaleca się bowiem stosowania pojedynczych lamp ulokowanych centralnie, lecz przeciwnie, rekomenduje się instalację wielu żarówek równomiernie w całym pomieszczeniu.

Sprzęt i przybory biurowe

Kolejną grupą produktów, których nie może zabraknąć w żadnym biurze są akcesoria papiernicze i sprzęt biurowy. W każdej placówce obowiązkowo powinny znaleźć się urządzenia takie jak drukarka, skaner, kopiarka, niszczarka do dokumentów, bindownica i telefon. Co więcej, powinniśmy wyposażyć swoje miejsce pracy w organizery i segregatory, które ułatwią utrzymanie porządku w dokumentacji, a także typowo piśmiennicze akcesoria typu długopisy, zakreślacze, itp. Przydatne mogą okazać się również taśmy klejące, kleje, zszywacze, dziurkacze i nożyczki. Jednym z obowiązkowych elementów wyposażenia biur jest również papier ksero oraz różnorakie notatniki i notesy.

Strefa kuchenno – wypoczynkowa

Jeśli zależy Ci na komforcie pracy osób zatrudnionych w Twoim przedsiębiorstwie powinieneś zadbać także o wyposażenie strefy kuchenno – wypoczynkowej. Ekspres do kawy, czajnik, lodówka i mikrofala to absolutne minimum. Najlepiej, aby w biurze znalazł się również stół i krzesła, na których pracownicy mogliby zasiadać spożywając posiłki i odpoczywając w przerwach od pracy. Dobrym pomysłem jest również zakup artykułów spożywczych, takich jak np. kawa, herbata i mleko.

Przyjemna atmosfera

Ostatnim, lecz bynajmniej nie najmniej ważnym aspektem, o który należy zadbać urządzając przestrzeń biurową są elementy dekoracyjne poprawiające estetykę biura. Jak już wspomnieliśmy powyżej biuro to nasz drugi dom, należy więc zadbać, aby prezentowało się ono atrakcyjnie i budziło pozytywne skojarzenia. Dlatego też warto postawić w biurze donice z roślinami, na ścianach powiesić obrazy i zwrócić uwagę na design kupowanych mebli.